verona


Igår tog jag, Michaela och Alejandro en dagstripp till Verona.


När vi kom dit så pågick det en chokladmarknad på torgen och allt såg dödsgott ut!


Mitt framför det lilla colosseum på torget hade de byggt upp en isrink och när vi kom hjälpte lärarna handikappade barn och vuxna att åka skridskor, det var fint för alla var så glada.


Vi stannade och tittade en sund, sedan gick vi vidare för att utforska staden.


Det finns så många fina gator att gå på.


<3


Masker, eftersom det var på en maskerad som Veronas kändaste personer möttes för första gången.


Här skulle jag kunna bo.


En annan marknad, med grönsaker.


Vi satte oss ner och fikade i solen, cappuccino och croissant.


Det var ungefär det bästa som hänt mig sedan jag kom tillbaka till Italien.


Ett till torg.


Sen gick vi till dit jag verkligen, verkligen, verkligen ville gå - Casa di Giulietta.


Julias balkong, åh allt var så fint. Romeo och Julia är en av mina favoritkärlekshistorier.


Många kärlekspar hade varit där och satt utt en hänglås som symboliserar oändlig kärlek eller något annat fint.


Sen gick vi vidare. Verona är omgiven av ev vallgrav så det finns många broar att spatsera omkring på.


Jag och Michaela.


Alejandro passade på att ta en rökpaus och njuta av solen.


En lite gul fiat åkte förbi oss, men kan ju låta bli att förälska sig i dessa pyttesmå bilar.


Vi åt lunch på en mysig lite trattoria som hette Trattoria pane e vino och jag tog en spaghetti alla carbonara och jesusihimlen det var den godaste carbonaran jag någonsinn ätit.


Till efterrätt delade jag och Michaela på en tiramisù, typ himlen den också.


Efter lunchen gick vi för att köpa Amarone och hitta slottet. Här var ljuset så himla fint.


När vi hittat slottet satte vi oss ner på några bänkar intill och njöt av solen, sån himlans lyx den 14 januari.


Vi köpte en flaska Amarone, man måste göra det om är i Verona. Gravida kvinnor får INTE dricka Amarone...

Jag blev så himla förälskad i denna fantastiska stad, måste åka dit igen!

Kommentarer
Postat av: linnéa friberg

gud vad du verkar ha det bra! blir inte bara lite avundsjuk! :)

2012-01-16 @ 18:31:44
Postat av: Caroline

Åh, Verona var så himla himla fint! Men just nu är det kallt som satan här i Milano...

2012-01-17 @ 13:15:55
URL: http://flavoroffashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0