om att åka hem

En vecka kvar. Jag har lagt många minuter de senaste dagarna på att fundera på vad jag vill göra nu när det är så kort tid kvar. Jag har inte kommit på mycket och är kluven till hur jag ska ställa mig till det, idag till exempel har jag knappt lämnat mitt rum och igår skulle jag leta second hand men det slutade med att jag bara vandrade runt i regnet utan paraply.

För att vara helt ärlig har den senaste tiden mest känts som en väntan på att få åka hem. Jag har klagat över alldeles för många oväsentliga saker, rummet är trångt, jag är trött, jag äger cirka 10 plagg som jag är trött på, jag hatar mitt kök för att det är äckligt, jag kan inte laga ordentlig mat, osv. Det har varit fyra otroligt bra månader, men jag har kommit fram till att jag nog är ganska klar med den här staden för en tid framöver. Man kan inte jämföra Milano med Norrtälje och klagandet kanske blir det motsatta efter att jag varit hemma i två veckor…

Hur som helst ska jag inte tänka att jag ska göra det bästa utav den sista veckan, utan att den får bli som den blir. När man reser iväg säger man att livet kommer vara så kul, som semester, men egentligen skapar man en vardag där också där det är jobbigt att gå upp, tvätta och handla mat. Det har varit mitt livs resa och jag har lärt mig så många nya saker, men just nu ska det blir så grymt skönt att komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0