QUEL NUIT



Igår blev det en kväll som inte riktigt gick som den skulle men blev bra ändå. Vi skulle egentligen ha åkt hem till Eduardo och fixat lite småplock till middag, men alla mataffärer hande stängt så vi fick tänka om. Vi gick till en restaurang istället. Tiramisù har blivit en liten besatthet bland oss.



Här är Eduardo eller Edde, som han numer kallas. Edde har ätit penicillin och får inte dricka alkohol, när han beställde en Sprite till maten tittade servitrisen på honom som om han vore 11 år! Jag och Patrik lärde honom att säga "fett bra" och var eniga om att det är ett otroligt viktigt svenskt uttryck.



De spelade otroligt poppig musik när vi åt. Dock måste jag säga att mitt och Michaelas privta spotify-premium-i-mobilen-disco-men-endast-90-tals-hits var mycket roligare.



Vår hemgjorda tiramisù var i och för sig ganska mycket vassare. Fast, det är så sjukt gott!



Sen drog vi vidare till Corso Como, en bargata. Där vankades det privatdisco, skönsång, dansmoves (allt mitt på gatan utan någon som helst utskämningsfaktor), två fejkade dry martinis och nattmat i form av glass. Glassen här är inte av denna värld, det är helt sinnesstört vad god den är!!!


Idag vankas det fotboll; Milan - Palermo och sedan födelsedagsfirande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0