O SOLE MIO, GRAZIE OCH BUONGIORNO


Pappa och Malin var och hälsade på mig i helgen. Det var så himla kul att få träffa dem igen, vi strosade runt på Mialnos gator och hade typ världens finaste höstväder.


På fredagen hittade vi en resaturang som var ungefär världens bästa. Den hette Il Guru och var sådär italiensk som man tänker att alla restauranger ska vara. Här har man inte smör på brödet utan man doppar det i olja och vinärger med salt och peppar, det slår alla smörpaket i världen för det är så gott.



Jag åt en carpaccio för första gången och det var riktigt gott!





Efter middagen lämnade jag Pappa och Malin och åkte vidare hem till Michaela och Patrik för lite utgång. Och utgång blev det, minst sagt, jag kom hem tre och sov i ca fyra och en halv timma innan jag skulle upp.



Jag och kaffet var kompisar på lördagen.


Här är jag och Malin under den välbehövda kaffepausen.



Sedan strosade vi runt och hamnade i de mest fantastiska kvarter, de var så otroligt vackra.




Jag tog med dem till Parco Sempione, som visade sin bästa sida.




Vi handlade med oss lite småplock och hade lite picknick på Pappa och Malins hotellrum. Jag dog lite när jag åt gorgonzolan för den var så god, jag hävdade också att om jag bara fick äta en sak för alltid skulle jag välja den gorgonzolan...

På söndagen hände en massa tråkigheter som att en bankomat snodde mitt kontokort och jag har nu blivit tvungen att spärra det och beställa hem ett nytt från Sverige. Det var minst sagt lite kaosartat och blev ett mindre kul slut på en mycket fin helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0