KÖTTBULLEMIDDAGEN


I fredags samlades vi hos Eduardo för att laga en tvättäkta svensk middagsklassiker - köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt från IKEA.


De hungriga pojkarna parkerades i soffan, medans jag och Michaela kirrade biffarna. Bokstavligt talat alltså.



Det blev ett gäng finfina köttbullar! Dock krävdes det nog en aning mer krydda, de var lite smaklösa...


Gräddsåsen var ungefär det godaste jag ätit, det var så jag ville gifta mig med gräddsåsen.


Eftersom att vi åt svenskt skulle det också drickas på samma vis, det vill säga vi drack mjölk till maten. Mycket underligt ansåg icke-svenskarna i sällskapen men också väldigt passande till maten!


Sedan korkades vinarna och whiskeyn upp och självutlösaren åkte på. Det var ett fint avslut på fredagsmiddagen med Sverige-tema!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0