FARMERS MARKET







Idag, den fjärde oktober tvåtusenelva, var jag på min första italienska farmers market. Det var skräckblandad förtjusning som det så ofta är i ett helt nytt land och språk. Det var myckte folk som trängdes och jämförde priser och frågade frågor som: "Är de här persikorna från Sicilien? Är de certifierade?". Jag strosade mest runt, kollade lite priser men valde att handla i grönsaksstånd där grönsakshandlarna såg trevliga ut och fruken och grönsakerna fina.

Det jag fick med mig hem var en ask jordgubbar, fem fäska fikon, två avocado, två röda paprikor, en klase plommontomater och en klase bananer + en extra som jag fick av en snäll grönsakshandlare! Jag hade nog tänkt att handla lite mer, men det blev förvånansvärt tungt, vilket också gjorde att kameran blev svårhanterbar! Hur som helst fick jag med mig det jag allra helst ville ha, resten finns på mitt snabbköps grönsaksavdelning.

Kommentarer
Postat av: Maja

Åhhh vad jag vill hälsa på dig!!!!!! Gud vad bra du ser ut att ha det.

2011-10-05 @ 13:43:01
URL: http://enmaja.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, raring då! Jag har det bra, mycket bra! Du får komma när du vill! Måste dock göra alla besvikna när det kommer till shopping! Den suger - än så länge i alla fall... <3

2011-10-05 @ 17:33:58
URL: http://flavoroffashion.blogg.se/
Postat av: anneli

Ser fram emot en middag hos dig med dessa underbara grönsaker och frukter!!!!!

2011-10-05 @ 21:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0