EN DAG I PARMESANOST


I lördags tog jag, Michaela, Partik, Inna, Alejandro, Eduardo, Santiago och Yasu tåget till Parma.





Alejandro och Yasu var pepp på mat och eftersom att Yasu är japan skulle det tas bilder med det klassiska peace-tecknet såsom alla japaner gör när det turistrar runt.


Patrik har två kompisar som bor i Parma så de tog med oss till en restaurang där vi åt riktigt Parmiansk mat - parmaskinka och parmesanost (himmel vad gott det var).




Parma är så himla vackert, det är verkligen en sådan stad så som man föreställer sig att alla italienska städer är...


Oklart vad som egentligen försiggår här, det blev hur som helst ett skrattkalas när jag visade upp bilden.





Parma har en lite Domen, med fina lejon som vaktar huvudingången. Kyrkan var så fruktansvärt vacker på insidan, alla bilder på väggarna och de målade fönsterrutorna.


Alejandro och Michaela.


Kyrktrappehäng.





Efter maten gick vi och tittade på kyrkan, efter det gick vi vidare till parken. Den var jättestor och alla träden hade så otroligt härliga höstfärger. När man faktiskt bor i en storstad uppskattar man verkligen naturen på ett helt annat sätt.


Vi frågade en snäll man som var ute och promenerade om inte han kunde ta en bild på oss alla och det kunde han. Slottet bakom blev en fin bakgrund, det ser nästan ut som en målad kuliss.



Mitt i parken fanns en damm eller mycket liten sjö.


En ensam båt låg förtöjd vid sjön.


Ibland när jag tittade omkring mig fick jag nästan lite ont i hjärtat för att det var så vackert överallt.


Ett gäng äldre män hade tydligen möte i parken. De var så himla gulliga tyckte jag så jag smygfotade lite, alla hade tagit cykeln till parken och satt och svallrade vid bänken. Jag tänker mig att de gör så, vid samma bänk, varje helg.

Det var den storslagna Parma-dagen!

Kommentarer
Postat av: Michaela

UNDERBARA bilder!! Gud va mysigt det var och SHIT vad jag vill ha bilderna snygging! ;) hihi <3

2011-11-03 @ 22:01:28
URL: http://michaeladidato.weebly.com
Postat av: Caroline

Haha, tack raring! Det tog i och för sig två jäkla dagar att ladda upp alla eftersom att internet varit så segt... Det är bara att sno på! ;)<3

2011-11-04 @ 14:28:55
URL: http://flavoroffashion.blogg.se/
Postat av: Malin

Gud så himla mysiga och fina bilder!!

2011-11-05 @ 19:15:31
URL: http://maaalinohlsson.blogg.se/
Postat av: maja

Carro, hoppas du har det grymt. Ser så ut iallafall! Underbara bilder :) Puss

2011-11-06 @ 13:08:00
URL: http://enmaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättefina bilder! gillar speciellt den sista bilden!! hoppas du har det jättebra :) <3

2011-11-15 @ 12:31:00
URL: http://linneafribergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0