IL DUOMO


I trosdags kom mamma och Pelle på besök och de stannar till måndag. Igår efter skolan mötte jag därför upp dem för en tur till Milanos stolthet - ej Milan utan Domen.


Insidan är så hilma fin, jag älskar stämningen i kyrkor. Allt är så himla fint och stilla.


Vi åkte upp på taket, eller gick rättare sagt.


Utsikten från taket är helt galen, man kan verkligen se hela Milano.




Solen var precis på väg ner så allt fick ett så fint ljus över sig, det var ett mycket estetiskt ögonblick. Jag hade på min army-jacka och två av vakterna (som också har på sih militäruniform) viskade, fnissade och en sa att vi borde byta jacka. På en gång, sa jag.


Mamma och Pelle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0