SPACE - FASCINATING PLACE ISN'T IT?



Rymden har alltid fascinerat mig, enda sedan jag såg filmen om rymden på Cosmonova i ettan. Det finns så många frågor: hur stort är oändligt? Är rymdens oändligthet samma oändlighet som att älska någon oändligt? Är rymden nästa stopp efter döden? Finns det liv därute?

Något av det vackraste jag vet är en riktigt stjärnklar natt, en sådan natt när verkligen helt himlen lyses upp av stjärnorna. Jag kan bli tårögd av att det är så vackert. Det är något stämningsfullt över en stjärnklar himmel, lite som med månen fast ändå inte. En månklar natt ger mer en känsla av att vara eller vilja vara ensam, medan en på stjärnklar natt vill man ha någon brevid sig. Någon att se stjärnorna gnistra med.

Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0