JULMARKNAD VID CASTELLO SFORZESCO


I onsdags började julmarknaden här i Milano och den håller på ända till idag tror jag. Igår åkte i alla fall jag och Michaela dit för att kolla in den. Det var väldigt mycket folk ute och det var varmt också, jag gick med jackan öppen nästan hela tiden.


Det bästa med italienska markander är alla försäljare som säljer ost och salami, man får alltid provsmaka och det är ungefär de godaste sakerna som finns. Här var en försäljare som släpat med sig ett helt djurhuvud.


Det finns godisförsäljare överallt också, vi hittade en som sålde choklad som såg ut som verktyg. Det var mycket bra gjort för de såg verkligen ut som riktiga verkyg.


Jelly Bean hade ett eget stånd. Det finns så konstiga smaker, popcorn liksom?!


Man blir så lycklig av att se julgranar!


Jag var lite extra lycklig för jag hittade ett per skor på rea, just de skorna var jag och klämde lite på för ungefär en och en halv månad sedan. De kommer från Aldo och jag älskar dem, ignorera gärna mina fula strumpor.


Sedan gick vi förbi en stånd som sålde masker! Åh, säger jag bara! Jag vill åka till Venedig jättemycket när det är den stora karnevalen då man ska ha masker på sig!

Det var den dagen, imorgon ska vi till Svenska kyrkans luciamässa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0