DET ÄR JUL I MILANO OCKSÅ


I lördags hade jag och Michaela en heladag på stan. Vi gick bland annat hit, CioccolatItaliani, som är det bästa glasstället i hela Milano. De har kranar som det rinner choklad ur hela tiden, man kan få sådan uppvärmd choklad i sin glasstrut om man vill. Tyvärr är de jättenoga med att man inte får fota inne i affären...


Glad! (Förlåt, men titta på nutellaglassen......................)


Det är inte för kallt för glass, man ska inte låta sig luras av pälsjackan. Här är det fortfarande typ 12 grader, ungefär som hemma skulle jag tro.


Sedan gick vi och tittade på den stora julgranen som de rest vid Domen. Den var inte riktigt färdig när vi kom dit så vi åkte in på söndagen också, men då var inte julgransljuen tända. Vilken besvikelse det var!


Senare på kvällen vankades det favoritmiddag. Dock åkte jag hem jättetidigt för jag var helt slut efter dagens promenerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0