Sno lite från alla



Hittade den här bilden hos Hanneli och tänkte att jag kanske kan komponera ihop något liknande, jag har ju faktiskt en klänning som är nästan likadan fast grå, men det är exakt samma längd på den. Jag tycker att just den längden är svår eftersom att den slutar på halva vaden. Kan vara lite tant-varning och därför lite svår att styla. Den här outfiten var så himla enkel men ack så snygg. Ibland kan enkelt vara det bästa, jag klär mig gärna efter den regeln. Använder inte jätteofta smycken, högst ringar och halsband och väldigt sällan armband. Jag vet inte, jag kommer mer och mer in på det maskulina och androgyna. Kan dock sväva iväg emellanåt och använda smycken och mycket mönster, det är kul att exprimentera.

Tillbaka till outfiten, den är som sagt grym. Jag har funderat på om jag skulle köpa mig ett par träskor, sådana där härliga svensktillverkade. Kanske får bli ett köp till nästa sommar, känns som om årstiden inte riktigt tillåter just nu. Huterstövlar och Dr. Martens kängor ska i alla fall få trängas i min garderob inom en snar framtid.

Nu blev det ett långt inlägg om mode, men det händer inte så jätteofta nu för tiden så det var kanske dags. Jag borde kanske öva lite på mina modeanalyser, har ju visserligen aldrig skrivit en sådan men det skulle vara kul att testa... Modejournalist är ju fortfarande något som lockar.

Bild: Hanneli Mustaparta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0