Många tankar i huvudet



Idag har jag tänkt mycket. Jag har tänkt på den nya debatten angående H&M:s ringar som nu skulle kunna klassas som knogjärg. Varför, frågar jag mig. Alla ringar som på något sätt är lite större med något motiv på skulle i sådana fall kunna klassas som vapen för dessa skulle kunna göra lika stor skada. Det gäller inte bara utstickande ringar utan massor av andra föremål som skulle kunna göra lika stor skada, ska vi förbjuda skärp för att de under många år har använts som piska? Ska vi förbjuda alla kängor eftersom att de används för att sparka ner människor med? Det är löjligt om ni frågar mig. Om H&M hade tillverkat ett mini-svärd hade kan man förstå om det hade blivit uppståndelse och att det hade förbjudits, men nu handlar det om en ring som sitter ihop på två fingrar...

Den andra tanken jag hade i huvudet handlar om höst och jul. Jag längtar lite. Jag har bestämt mig för att i år ska jag baka många lussebullar, dricka många koppar choklad och njuta av julen. Jag vill också någonstans försöka hitta den där känslan av hopp som så ofta beskrivs i de gamla juberättelserna av Dickens bland annat. Varför är det så att vi glömt bort vad julen egentligen står för i alla stress och press? Det är fruktansvärt sorgligt, jag tror helt ärligt att jag kan hitta den i och med att jag ska jobba både juldagen och annandagen och när man jobbar med sjuka människor kanske det kan vara lättare att upptäcka det där hoppet.

Den sista tanken handlade om mat. Jag har tillbringat eftermiddagen med att titta på matbloggar och olika recept. Jag älskar att laga mat så det är väldigt kul att hitta nya maträtter som man kan testa. Intressant nog så hittade jag till och med en ny råvara vegobacon, detta ska jag leta efter!


Bild: Michaela Forni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0