Flaws


Jag hade älskat regnet om jag hade stövlar. Det har jag inte. Därför kan jag inte älska regnet. Jag älskar mina favoritjeans, jag har på mig dem just nu. Det är trasiga och måste lagas, men jag slutar inte älska och använda dem för det. Det är väl ändå en glädjande tanke; att man kan älska något av det potentiella eller att man kan älska något trasigt. Vare sig det är ett par gummistövlar som skyddar mot regn eller ett par trasiga favoritjeans som man vägrar ge upp eller en människa som både kan vara potentiell eller trasig. Man kan älska i alla fall, för brister är det som formar människor, som gör dem till dem de är. Istället för att se sina egna brister som något negativt, försök se människan, dig själv, så som du formats av bristerna. För alla kan vi älska någons brister och någon kan älska våra.

Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0