KÄRLEK.



Vår sista svenska b-uppgift för i år handlar om tidsepoken romantiken och den inkluderar att vi ska skriva en dikt om kärlek. Jag sitter och gör det just nu, men den blir inte riktigt bra. Det fick mig dock att fundera. Kärlek, vad är det? Hur vet man att man är kär? Kan man säga att man är kär när man är 18 år? Vad är skillnaderna mellan att vara kär, att vara förälskad och att älska? Kan man älska efter en kort tid? Hur vet man? Jag vet helt ärligt inte, jag kan inte skillnaderna. Jag vet inte när det är lämpligast att säga jag älskar dig till någon. Jag vet bara att när man hittar en person som får det att det glittra i ögonen, pirra i magen, ila i kroppen då mår man bra. Det kanske är det som är kärlek; två personer som, utan att anstränga sig, får varandra att må bra. Om det är så, då kan jag mer än gärna tro på kärleken. Då kan jag till och med säga att jag är kär.





Bild: Natalie Karlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0