H&M The Garden Collection









Den 25 mars släpps H&Ms omtalade kollektion The Garden Collection som är gjort på ekologisk bomull och av återanvända material.

Själv blev jag lite småkär i den vita klänningen, annars så kommer H&M få in massor av snygga plagg till våren, smycken och skor också för den delen. 2010 kan verkligen bli ett superbra år för H&M, dömt av vad jag sett hittills. Det är ett mycket smart drag av H&M att göra en kollektion i återanvänt material och ekologisk bomull, i läget just nu när eko-mode blir större och större är det verkligen ett pr-trick att lansera den nya kollektionen i princip alla stora modebloggar eftersom det kommer kopieras och föras vidare (se min t. ex).
Ett utbud av ekologiska kläder är något som borde ta mer plats, oftast är det basplaggen som är gjorda i ekologisk bomull, därför tycker jag att det är bra att H&M har gjort lite mer "outstanding" kläder. H&M får två tummar upp!

Bilder: här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0