Florence + The machine



Jag är besatt av Florence + the machine, jag hade ett uppehåll men nu är jag fast igen. Åter igen är det fina Anna, som är den enda på hela jorden som har exakt samma musiksmak som jag, som fick mig att börja lyssna på henne. Hon är rå, ärlig och så jävla cool. Just nu är Girl with one eye den bästa låten med henne, men hon tolkar också SATC-låten You've got the love(den är med i sista avsnittet då man får veta Bigs namn!). Väntar bara på att hon ska komma till Ikealand så jag kan njuta live.

 

Annars så skrev jag det där jävla latinprovet idag, jag kan inte säga hur det gick för jag höll på att börja gråta och skratta på en gång hela dagen, pendlade liksom mellan väldigt glad och mycket deppig. Mina hjärnspöken är i alla fall dumma, de återkommer alltid när jag inte har något att göra och det är då jag får för mig massor av olika saker som inte är på det viset jag tror att det är. Bloggen är ett bra hjälpmedel då för jag kan skriva av mig lite, vilket är enormt skönt ibland, trots att ingen kanske läser.

 

Nej hörrni, jag ska återvända till min rappot om ätstörningar, det är mycket intressant faktiskt. Jag tror min lärare kommer blir glad när han läser min avhandling och ännu gladare när han läser min analysdel. Det är ett mycket intressant och tabu område, det hör mycket ihop med det utseendefixerade samhälle vi lever i och också för att vikt är något som är oerhört känsligt att diskutera kring, det finns inget facit på vad som är rätt och fel. Vad är egentligen "rätt" vikt? När går en negativ kroppssyn över i en ätstörning? Det är många frågor som jag tycker är viktiga, speciellt för oss unga människor.

 

Oj vilket långt inlägg det blev idag, men jag hoppas att det inte är problem. Kanske ska kompensera det med något om mode i nästa inlägg?

 

Bild: här


Kommentarer
Postat av: A

Florence är nog bäst (& bilden känns väldigt "kiss with a fist"). Och jag gillar det faktum att du förstår dig på bra musik, ty det är det faktiskt inte många som gör (y)

2010-01-25 @ 20:18:31
URL: http://annaelvira.blogg.se/
Postat av: A

(och får Florence för sig att komma hit så ska vi se henne)

2010-01-25 @ 20:19:56
URL: http://annaelvira.blogg.se/
Postat av: C

Javisst kära du, inget att diskutera om ens!

2010-01-25 @ 21:46:43
URL: http://flavoroffashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0