Unik


Vill ni veta en lite kul sak? För er som inte vet är det Frida Gustavsson på bilden, hon är hela modevärldens nya gullegris. För ungefär ett år sedan gick hon i min bästa kompis, Nicoles, skola och var en helt vanlig tjej som försökte slå igenom som modell. Så plötsligt var hon överallt, snacka om guldkarriär och en livsförändring. Ganska häftigt faktiskt. Men det var inte det som det här inlägget skulle handla om.
Jag känner ganska starkt att jag är urled på att se likadan ut som alla andra, jag gör det. Kanske inte som en alldaglig tjej men som en modemedveten tjej, för alla sådana ser mer eller mindre likadana ut. Jag vill se helt unik ut, som ingen annan. Kanske måste jag bli extrem i mina kläder för att lyckas med det... Antagligen, men jag är så trött på att inte vara egen. Jag är en person som måste vara egen annars kan jag faktiskt få lite panikkänslor. Helt ärligt. Jag vill vara någon som vågar ha sådant som andra inte vågar, sådant som andra tycker ser dumt ut. Tyvärr har jag varken tid eller pengar att lägga ner på att hitta de där unika plaggen. Ibland är livet orättvist.

Bild: Jak & Jil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0