Je t'aime Paris


Jag längtar hit. Jag har varit i Paris en gång, det gick fort. Sex timmar var allt. Ändå vet jag att jag och staden har ett band mellan oss... Om jag skulle utforska Paris tror jag att jag skulle hitta omedvetet. Jag har ofta fått höra att jag ser fransk ut, jag kanske var fransyska i ett tidigare liv. Det enda jag vet är att jag ska dit - snart. Det kanske får bli en kort resa i vår. Då körsbärsträden blommar, då regnet precis har slutat och hela Paris luktar kastanj, då jag stannar till utanför ett bageri, går in och fångas i doften av nybakt bröd,  då jag pratar ordentlig franska och dricker rödvin varje kväll, då jag kan sitta på en bänk och titta på stjärnorna, då jag lever, då jag andas.

Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0