Hemma igen

Vilken resa! Det har varit så galet kul att jag inte kan beskriva det. Nu är jag så in i helvetes trött och ska typ bädda ner mig i sängen och inte synas mer på hela dagen. Jag tänkte ta bilder och det lite senare. Nu är jag som sagt visserligen rätt trött men jag kan inte låta bli att fundera lite på en sak som jag tänkte rätt mycket på när vi var nere på Rhodos. Finns det ett öde för alla människor? Är det i så fall något som är förutbestämt sedan länge eller formas det av de val vi gör? Jag kan inte låta bli att tro lite på ödet, att allt händer av en anledning. Ibland känner jag det verkligen tydligt, vissa omständigheter gör att man springer på något okänt eller någon okänd. Jag vägrar tro på att det endast är slumpen. Men nu till det fina i kråksången och också min fundering; om ödet bestämmer vissa omständigheter och man får ett rep utkastat till sig fast man inte ser repetes förankring, ska man då våga svinga sig ut eller hålla sig på det torra och låta bli? Är det eventuella fallet värt det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0