Önskemål

Jag har fått ett önskemål om att jag ska skriva om vårens trender, och självklart så ska jag göra det!
I aim to please, så att säga.
Jag kommer utgå från vad jag själv tänker satsa på i vår, vilka trender som kommer att följas och vilka plagg jag tänker sikta på!

Då börjar vi!

Jeans: Ljusa stuprör, gärna slitna eller med hög midja.
Jacka: Min älskade skinnjacka i MC-modell.
Tröjor/toppar: Jag är just nu väldigt inne i oversizeade t-shirtar, och handlar gärna på herr-avdelningen. Annars så tycker jag den randiga tröjan är ett bra alternativ.
Kjolar: Jag är galen i kjolar, älskar att handla dem! I vår tror jag dock att jag kommar använda blommigt och jeans (måste köpa en ny jeanskjol då jag lyckades spräcka min i Frankrike!).
Skor: Converse är super just nu, är så glad att jag äntligen kan använda mina. Annars kommer jag köra på höga klackar, och när vädret är på pass varmt, GLADIATORSANDALER!
Väska: Jag gillar min svarta skönhet från Topshop, jag har problem med att hitta väskor och det är inget jag massköper så att säga.
Klänningar: Jag kommer köra på blommigt här också och gärna pastellfärger.

Trender:
Indian, med fransar, pärlor och fjädrar.
 
Maskulint, enkla former med enkla plagg (har funderat på att införskaffa hatt).

Rockchict vs. Cowboy, blev så himla förälskad i nya Elles moderepotage där dessa förenades och jag kör gärna på det!

Street, som jag nämnde i ett tidigare inlägg så är gatumoden en stor tredsättare och jag tittar mycket på hur människor klär sig på stan. Det kommer bli min största inspirationskälla i vår!

Jag hoppas att jag har hjälpt dig och att jag hoppas att du fick din fråga besvarad!
Men tänk nu på att inte följa trenderna blint, utan anpassa dem efter sin egen klädstil, bryt ner dem så att de passar just dig! Det är mycket viktigare att ha sin egen klädstil än att följa trender. Du ska känna att det du tar på dig verkligen är Du.

Det här var roligt, trender kan man alltid prata om.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket! Nu fick jag det jag ville ha :) fortsätt så älskar din blogg

2009-03-23 @ 08:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0