20.26

Åh, åh, åh jag är så ledsen, jag säger att jag ska bättra mig och uppdatera mycket mer. Så går det åt andra hållet istället, många, långa ursäkter. Dock tänkte jag försöka kompensera den vecka som gått med ett långt inlägg.

Idag läste jag ett citat från en känd modebloggerska som skrev om megatrender och dess effekt på dagens modemedvetna individer. Det var de hypade megatrenderna som bloggeska syftade på och jag tyckte att det var ett väldigt intressant ämne så jag spinner vidare på det.
Sommarens hypade modetrend är utan tvekan de slita, avklippta, korta jeansshortsen (Levi's 501 är mycket förekommande) och alla, jag själv inkluderat, antingen har dem eller vill köpa dem. Men då måste jag fråga mig själv ska man verkligen köpa dessa då? Förra sommaren så var det fashionisterna/trendsättarna som hade jeansshortsen och denna sommar så är det industrin, det vill säga tjejerna (för det mesta, killar också givetvis). Då har rent tekniskt sett fashionisterna och trendsättarna  redan gått vidare och kanske skapat nästa sommars industritrend och megatrend, för faktiskt så anammar industrin trenden långt efter att det är "satt".
Så jag funderar för mig själv, är man en mer modemedveten person och har högre, vad ska vi kalla det, "status" inom modevärlden och man istället för att haka på treden, skapar sig en egen trend, eller kanske använder sig av en gammal... Nu spekulerar jag bara, såklart ska man köpa sig ett par slita jeanshorts om man vill ha ett par sådana, men det fick mig att tänka.
Idag är det viktigt att man inte ska se ut som alla andra och ha sin egen stil och utstråla det där självförtroendet som bara de riktiga fashionisterna har. Ska man då verkligt haka på megatrenderna eller ska man gå emot dem, och 60-tal är det som enbart står på agendan, ska man då köra på 80-tal istället?
För att anses som en fashionista eller en trendsättare måste man vara kreativ och ha nytänkande, annars kommer man ingenstans.
Jag tror mycket själv på att bryta ner trender och göra dessa till sina egna, anpassa dem efter sin egen stil. Men när de är så superhypade kan man verkligt gör dem till sina egna då?
Jag tror inte det. Helt ärligt tror jag att man har sett för mycket av dem för att kunna vara kreativa och ha nytänk, visst vissa kan men många inte.
Igår gick jag igenom min mammas gamla garderob och hittade ett par Levi's 504, de är snarlika 501 men ser lite annorlunda ut runt midjan och rumpan, jag blev såklart överlycklig för de var inte jättestora. Samtidigt så blev jag tveksam till om jag skulle klippa av dem eller inte. Ju mer jag tänker på det desto mindre vill jag det, om man rullar upp dem så är de riktigt snygga. Vem vet höstens megatrend blir kanske att ha jeansen som de är, de gamla levi'sjeansen då.

Jag tror att det är viktigt att inte bli för enkelspårig när det kommer till ens personliga stil, var kreativ, tänk på minst tre sätt som du skulle kunna använda plagget du ska köpa på och framför allt, igen se till Dig Själv innan du köper kläder.


Sådär ja, jag komponerade ihop ett ganska långt inlägg om ett relevant ämne, enligt mig, så nu ska jag slå på tven och äta upp mina galet dyra körsbär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0