Några kronor fattigare...

Nu är jag tillbaka efter en två-dagars shoppingrunda, det har gjorts mycket fynd och jag är ganska många kronor fattigare. Att det alltid blir så när jag går loss i affärer, jag kan inte förstå?!
Men det är ju ingen hemlighet att jag är en liten shoppoholic, inga konstigheter så att säga. Jag skulle ha laggt ut fynden på bloggen men Fröken slarvmaja slog till igen och jag glömde kamerasladde hemma i hus nr 2.
Men det är ju som det är, Imorgon så ska jag in till storstaden igen för att fika med Cissi som jag inte har träffat på evigheter, plus att jag ska köpa födelsedagspresenter åt Fröken Händel och Fröken Närhi, och om en vecka ska de firas och bland inköpen idag så finns klänningen som ska bäras dagen till ära.

Men för att det här inte bara ska handla om mina härliga shoppingdagar så ska här visas en mycket härlig bild. Jag tycker väldigt mycket om färgen röd och att se Dior Couture's vår kollektion vad då ingen besvikelse.
Christian Dior Couture Spring 2009 red
http://stylefrizz.com/200901/christian-dior-couture-spring-2009-paris-fashion-show/#more-7899

Som alltid i Haute Couture så har man här lekt mycket med midjan och skapat former och volymer. Man har jobbat med det grafiska helt enkelt.

Christian Dior Couture Spring 2009 white 2
http://stylefrizz.com/200901/christian-dior-couture-spring-2009-paris-fashion-show/#more-7899
Christian Dior Couture Spring 2009 black and white 2
http://stylefrizz.com/200901/christian-dior-couture-spring-2009-paris-fashion-show/#more-7899

Haute Couture är alltid lika härligt att drömma sig bort i, jag anser att Haute Couture är mer som konst än som vanlig design. Min absoluta favorit är ju John Galliano som såklart har designat dessa klänningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0