Do something with your life, girl.

Ibland önskar jag att jag hade valt media istället för sam språk, då hade jag vetat hur man gör kollage och hur man gör en snygg bloggdesign... Kanske var dum att inte ta något åt det hållet på IV-valen. Ja, i alla fall nu har jag precis börjat plöja i matte B boken och det gick bra faktiskt men eftersom att det bara är första kapitlet så lämnar jag det osagt hur det går. Fortsättning följer så att säga.

Återigen har jag funderat på min framtid och kommit på att jag nog inte vill bli advokat som jag har varit inne på utan jag vill nog faktiskt jobba inom journarlistiken ändå och jag vill göra det i England. Usch vad velig jag är men jag dras dit, samtidigt som jag ibland föraktar de stora modemagasinen, ytligheten där är så enorm vilket man inte kan komma ifrån när det handlar om mode men jag vet inte om jag vill bidra till att tusentals tjejer läser det jag skriver och ser på bilderna och bara mår dåligt över sig själva och sina kroppar. jag vill att tjejer som läser det jag skriver istället ska må bra och känna att de blir peppade och tyvärr så är det inte det som de största modemagasinen signalerar med.
Jag är själv rädd för att hamna i det smala fällan, om man jobbar i en branch där alla ser ut som pinnar så påverkar ju det en själv och jag vill inte det. Jag vill må bra, jag vill känna att jag bidrar med någonting bra. Så har jag alltid känt, enda sedan jag var liten har jag alltid pratat om att jag vill jobba med något som betyder något, som gör skillnad.
Det vill jag fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0