Blair Waldorf-syndromet

Påvägen hem från skolan idag fick jag en uppenbarelse, ja det var så självklart att det är konstigt att jag inte har kommit på det förut.
Jag brukar alltid, alltid, alltid när jag ser en snygg outfit göra om den så att den(i huvudet såklart) skulle passa mig och min stil och sedan så ser jag alltid mig själv bära den på en plats där det skulle passa in.
Ja detta mina vänner kallas för Blair Waldorf-syndromet och är en psykologisk och metal önskebild av hur vi skulle vilja visa upp oss för världen, namnet kommer av den kära karaktären Blair Waldorf i böckerna och serien gossip girl.
Detta fenomen är inte bara döpt efter hennes karaktär utan det kommer faktiskt därifrån, det framgår mer i böckerna än i serien men Blair har den tendens att alltid föreställa sig själv i olika kläder och i olika situationer på ett väldigt spreciellt sätt, hon målar upp en bild av hur hon skulle se ut t.ex en Dior-dräkt arm i arm med en ruskigt välbetald advokat!
Jag kanske inte riktig tar up svängarna på samma sätt som hon gör men principen är ändå samma.   



" I'm not a stop along the way, I'm a destination." - Blair Waldorf

En annan stor nyhet är att mina efterlängtade skor äntligen har kommit, hämtade dem idag på posten. Jag var ju tvungen att skicka tillbaka dem den första gången för att de var för små helt enkelt, jag blev jätteirriterad för att en 38 var mindre än vad den brukar vara. Så det var bara att snällt skicka tillbaka dem och byta stl till 39, och nu så passar dem perfekt!
Och jag måste säga att de är alldeles fabulous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0