THE FUTURE WILL TEAR US APART


Framtiden. Så mycket prat om framtiden var eviga dag. "Vad ska du göra sen, efter skolan?", "Snart tar vi studenten!", "Nu är det inte mycket kvar!", "Jag längtar efter sommaren...". Det är väl helt naturligt och förståeligt att man undrar, vill och längtar efter framtiden, men ibland vill jag bara fösöka leva nu. Idag. Här. Jag skiter i om just nu är tråkigt. Jag vill gå ut på morgonen, när solen har det där exremt vackra orange-röda skenet som bara existerar när solen går upp, och bara njuta. Men jag gör inte det. Istället tänker jag också på framtiden; att gå till skolan är målet med att gå ut utanför dörren på morgonen.

Vi förlorar så jävla mycket genom att bara låta nu-stunderna gå förbi osedda och ouppmärksammade. Framtiden kan absolut vara någonting att längta efter men att endast ha en sak i huvudet hela tiden, varje dag och missa de små stunder när ren lycka kan infinna sig är att låta livet rusa förbi och upptäcka att man sjäkv råkade ta fel i korsningen (förlåt för metaforen.).

Från och med nu lovar jag mig själv i alla fall att varje morgon, om det är soligt, stanna i 30 sekunder och studera solskenet. För det solskenet är bland det vackraste jag vet.


Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0