IF YOU DON'T KNOW WHERE YOU ARE GOING ANY ROAD WILL GET YOU THERE




Det finns vissa platser som man dras till fast man aldrig varit där förut. Det är något med ju de platserna, det finns ingen speciell anledning som går att sätta fingret på, till varför det skulle vara just de platserna. Det bara är så och resluterar i att de blir ofta förekommande föremål för dagdrömmande. För mig är det bland annat, Paris som jag visserligen har besökt mycket snabbt, de fransk-schweizisk-österrikiska alperna under sommaren och hela östkusten i USA.

USA verkar kanske lite pretatiöst eftersom att de flesta säger att de älskar det landet, men jag har hela tiden haft en föreställning om att jag ska bila längs med kusten och få se den skiftande naturen och stanna vid de klassiska road cafés, beställa in en strawberry milkshake och buttermilk pancakes.

I Paris skulle jag strosa runt i de gamla bohem-kvarteren och njuta av franska ostar och drika vin ute på någon liten servering.

I Alperna skulle jag vandra, vandra och vandra dag efter dag och tas av utsikten och höjden på bergen, det skulle nästan göra mig tårögd.

Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0