feberfröken

Fy, hemma från skolan idag... Igår la jag på mig en jobbig feber som inte vill släppa, det är dock bättre idag men den sitter i.
Åkte till skolan imorse och gjorde nationella men det var nog, jag hade i alla fall bara två lektioner idag och de var utspridda och inte jätteviktiga så jag missar nog inte något.
Men jag tycker inte om att vara hemma och vara sjuk man orkar ingenting och då blir jag så himla rastlös, men det spelar ingen roll att jag blir det för jag kan i alla fall inte göra något för det orkar jag inte. Huvudet känns ju som om det ska sprängas, ipren hjälper inte och allt är elände, och jag som hade planer med flickorna ikväll... det blir nog inget av det, hemmakväll med föräldrarna, kul.
Ska försöka plocka undan lite i mitt rum och packa lite, ska hem till pappa idag. Funderar på att ringa honom och säga att han ska köpa en burk ben&jerry's åt mig, det är ju fredag och jag är sjuk!

Idag har jag också fått upp öronen igen för Nirvana, jag lyssnade mycket på dem förut men sedan la jag av... konstigt. Anyway, de är ju så sjukt bra, både jag och fröken Händel älskar dem. Då kom jag ju att fundera lite på frontfiguren Kurt Cobain, härlig prick. Skaparen till grungen, musiken och klädstilen!
Jag gillar grunge och inspireras mycket av den, tänk rutiga skjortor, slitna jeans, converse, fårskinnsjacka! Det som jag gillar mer med herr Cobain är attityden, han gifte sig i pyjamasbyxor! Hur läckert är inte det?
Musik är nog den bästa klädinspirationen, filmer och kändisar i all ära men scenkläder är nog det bästa enligt mig, man som kvinna, jag anser att man alltid kan inspireras av musiker!

Ledsen, tänkte att jag skulle ha visat lite bilder på Kurt Cobain men det går inte att ladda upp bilder just nu, jag lägger upp dem senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0